Od 12 lat obserwujemy firmy z branży marketingu firmy z branży SEO/SEM które pojawiają się i jeszcze szybciej znikają. Jest to stały trend, niezmienny od dawna.
Warto zwrócić uwagę na firmy które przede wszystkim reklamują się przez reklamy google – tj adwordsy. Wybierając firmę która ma się zająć waszym biznesem pod kątem marketingowym, warto zwrócić na to uwagę. Wpisujecie w google frazę pozycjonowanie_miasto i oto na górze pojawiają się ancymony, które to pojawiają się w reklamach adwords – super umowy, najtańsi, najszybsi :)
Dla firmy z branży pozycjonowania i marketingu intranetowego dużym nietaktem jest używanie adwordsów do swojej promocji. O czym to świadczy: firma nie ma klientów ( jest tak niesamowita), po drugie nie zna się na pozycjonowaniu – skoro korzysta z adrowdsów i po trzecie jest to firma która idzie na masówkę – ty odejdziesz zły i ogolony z pieniędzy ale na twoje miejsce jest 20-50 innych zbłąkanych dusz, ot życie, tak było jest i będzie.
Plusem tych górnych pozycji w adwords jest to że Panowie bądź Panie z danej firmy, znają się na reklamie adwords (nawet rozdają im certyfikaty ) dla mnie osobiście to potwarz, to tak jak by dawali certyfikaty z obsługi pralki czy żelazka, lecz tu pewnie część branży opowie o remarketingu – właściwie jedynej wartości płynącej z adwordsów – notorycznego nękania. Na pewno adwordsy mają sens w początkowych etapach planu marketingowego, „sprzedać coś trzeba żeby żyć”, jednak posiadając już konkretną pozycje i markę można to traktować jako „akcelerator” – wpadnie paru klientów – w branżach konkurencyjnych są to drodzy klienci.
Zasada jest prosta: nie buduje się domu przez firmę, która reklamuje się na budynku, który wznosi konkurencja.